Informace pro příbuzné

Vítáme vás na webu Chronicare. V případě, že potřebujete zajistit péči o pacienta s poruchou vitálních funkcí, jsme připraveni vám s tím pomoci.

Naše výhody

  • Jsme smluvním partnerem všech zdravotních pojišťoven, a tudíž je péče hrazena ze zdravotního systému a je k dispozici všem pojištěncům bez rozdílu ve standardních podmínkách.
  • Jsme síťové zařízení, naleznete nás v Praze, Nymburce a Brně, a další zařízení (např. Ostrava, Brno-Řečkovice) plánujeme.
  • Jsme v ČR na špičce poskytovatelů následně intenzivní péče a máme jednu z nejvyšších úspěšností návratu pacientů k plnohodnotnému životu.

„Demograficky stárnoucí populace, prevalence chronických onemocnění, enormní nátlak na lůžka poskytující chronickou intenzivní péči ze strany společnosti i pojišťoven, a především dlouholeté zkušenosti s domácí umělou plicní ventilací (DUPV) nás vedly k otevření oddělení, které zajišťuje efektivnější, koordinovanější a plynulejší přechod ventilodependentního klienta do domácího prostředí a jeho péči i mimo nemocniční prostředí.“

prim. MUDr. Anton Baluch

Chronicare Nymburk

Jak se k nám pacient dostane?

Pacienti jsou k nám obvykle přeloženi z nemocnice po doporučení ošetřujícím lékařem nebo z jiného zařízení na žádost rodiny.

Nejčastěji k nám přicházejí z neurologických, interních a posttraumatických (ARO) oddělení nemocnic.

Praktické informace

Co zabalit pacientovi s sebou

Prosíme o hygienické pomůcky, které váš blízký denně používal (stejná značka, vůně), důvodem je koncept bazální stimulace (sprchový gel, šampon, tělové mléko, deodorant, parfém, hřeben, ústní voda, zubní kartáček a pasta, vlhčené ubrousky, potřeby na holení).

 

Fotografie, oblíbený polštář, knížku, MP3 přehrávač s oblíbenou muzikou nebo nahrávkou rodiny. Další předměty po dohodě se zdravotnickým personálem: obuv na rehabilitaci, župan atd.

Návštěvní hodiny

Kontakt nemocného s jeho blízkými je zásadní pro zlepšení nebo udržení jeho zdravotního stavu, proto nejsou návštěvní hodiny nijak omezeny a po předchozí domluvě je možné přijít na návštěvu kdykoliv. Nejvhodnější čas pro návštěvu je však mezi 13. a 17. hodinou (resp. 15. a 18. hodinou v Brně), kdy neprobíhají hlavní léčebné procesy a terapie a klient má na návštěvu prostor.

 

Informace o zdravotním stavu

Informace poskytuje sloužící lékař během návštěvy přímým rodinným příslušníkům, pokud není určeno jinak.

Pomoc rodinným příslušníkům

Zdravotní komplikace v rámci rodinných příslušníků jsou vždy stresovým faktorem pro všechny její členy a zvládnutí takové situace vyžaduje mnoho sil. Může být proto prospěšné poradit se s odborníkem, který má v dané oblasti přehled, nebo si jen promluvit s někým, kdo podobnou situaci zažil.

 

Na vyžádání poskytneme nebo zprostředkujeme kontakt s námi prověřenými odborníky a institucemi.

Účast na ošetřovatelské péči

Spolupráce při léčebném procesu je velmi vítána a považujeme ji za jeden z hlavních faktorů při zlepšení fyzického i psychického stavu pacienta.

 

Pokud je vaším přáním podílet se na péči o vašeho příbuzného, prosím kontaktujte ošetřující personál, který připraví varianty vašeho zapojení tak, aby se maximalizoval pozitivní přínos pro pacienta.

 

Další poskytované služby

Pacienti dlouhodobě upoutaní na lůžko jsou i přes maximální snahu našeho personálu ochuzeni o významnou sociální část svého předchozího života. Naší snahou je, aby se cítili komfortně, a není pro nás tedy problém poskytnout jim služby (pokud se to nevylučuje s jejich zdravotním stavem), speciálně dle jejich přání.

 

Mezi nejčastěji využívané služby patří:

    • pedikúra
    • kadeřnické služby
    • nutriční specialista

Rychlý kontakt

Naše zařízení najdete v Praze, Nymburce a Brně.